Topic bekijken

Europees Hof veroordeelt Turkije

TurkishPlace - Nieuws

Zoek in forum:
Actieve discussies Geadvanceerd zoeken

Actieve discussies

Topic Categorie Tijd
Naamspelletje Ontspanning » Fun 20-05 23:41
Zet een artiestnaam met laatste letter Ontspanning » Fun 20-05 23:38
Evet mi Hayir mi ? Ontspanning » Fun 20-05 23:25
Ik word bedreigd door gefrustreerde( Zart ) via PM Ontspanning » Fun 20-05 23:21
Turken mogen ook in het buitenland stemmen door .. TurkishPlace » Nieuws 20-05 23:21
Wat zijn je hobby´s Vrije tijd » Hobbies 20-05 23:17
Nerelisin? Ontspanning » Fun 20-05 23:17
in wie ze schoenen zou je willen staan ? Ontspanning » Fun 20-05 23:16
Eurovision 2012 Vrije tijd » Turkse Muziek 20-05 23:16
Touw trekken boys/girls #3 Ontspanning » Fun 20-05 23:15
Damar dinlermisin? Vrije tijd » Turkse Muziek 20-05 23:15
Favoriete Film? Vrije tijd » Overige Films 20-05 23:14
Nasrettin Hoca Vrije tijd » Moppen 20-05 23:14
Dinlermisin/Dinlemezmisin .. Ontspanning » Voorganger/Naganger 20-05 23:10
“Turkije zal haar gehele schuld aan het IMF in ... TurkishPlace » Nieuws 20-05 23:01
Europees Hof veroordeelt Turkije 21-02-2012 20:20 Quote dit bericht
Lid verwijderd
Deze gebruiker is offline Offline

ISTANBUL - Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft Turkije veroordeeld wegens schending van de vrijheid van meningsuiting.

De Straatsburgse rechters stelden dinsdag een journalist in het gelijk, die zich in twee artikelen kritisch had uitgelaten over premier Erdogan. Daarop werden hij en zijn uitgeverij veroordeeld tot het betalen van ongeveer 4300 aan Erdogan.

Het Europees Hof oordeelde dat beide artikelen betrekking hadden op actuele gebeurtenissen en grotendeels uit alom bekende feiten gebaseerd waren. Bovendien waren zij van interesse voor de openbaarheid. En wat kritiek betreft, gelden voor politici ruimere grenzen dan voor privépersonen, verklaarden de rechters. Er is volgens hen dus geen sprake van een ongefundeerd schenden van Erdogans persoonlijke rechten.

Bron

23-02-2012 14:28 Quote dit bericht
Manbeeetjegekk(21)
Lid
Emrhn schreef:

AIHMden ifade özgürlügü dersi Avrupa medeniyetli diye bizi kandircaklar péhh

Gazetecinin arkasinda belliki avrupa varmis..

23-02-2012 14:52 Quote dit bericht
Manbeeetjegekk(21)
Lid
Jjjack070 schreef:

Werkelijk hilarisch, hoe naief sommige mensen zijn. Sommigen zijn zo trots en zo dom nationalistisch, dat ook al worden er 34 onterecht vermoord (Uludere) (door het Turkse leger die onder bevel staat van de Turkse overheid) dan nog proberen ze het goed te praten. Ze denken er nooit aan om even hun medeleven te uitten voor de nabestaanden. Integendeel werd er geprobeerd deze mensen in een kwaad daglicht te zetten om hen eigen daden te romantiseren.

Hetzelfde gebeuren zien we hier op deze forum ook. In plaats van te zeggen dat Turkije zich op economisch vlak wel heeft kunnen verbeteren maar dat het achterblijft wat betreft mensenrechten, proberen ze ook dit goed te praten. Eentje beschuldigt de Europese hof voor mensenrechten zelfs dat ze tegen vrijheid van meningsuiting zijn, althans dat wordt er genuanceerd in mijn bevinding. Zo dom nationalistisch dus.

Een andere roept al gauw, dat landen bang zijn voor Turkije. Wat is de relevantie van dit met het artikel? Voor mij een beetje onduidelijk. Maar wederom, geen enkel interesse dat Turkije is veroordeeld voor het schenden van mensenrechten. Maar om even in jouw taal te praten. Wat is er zo stoer aan dat landen bang zijn van andere landen. In mijn ogen schaadt dat onze samenleving op deze wereld. Stoer doen is meer voor onzekere jongens. Die voelen zich daar goed bij. Voor wereldleiders en landen zou dat geen optie moeten zijn. Is dat het wel, dan zijn er grote problemen in het vooruitzicht.

Om even terug te komen op de veroordeling. In Turkije zijn er de afgelopen jaren meer dan honderd journalisten in de gevangenis gekomen. Turkije staat wat persvrijheid betreft ook op de 147 plaats van de 174 landen, geloof ik. Zelfs landen als Iran hebben volgens mij een betere rangschikking dan Turkije, wat betreft persvrijheid. De Turkse gevangenissen zitten momenteel overvol en er zitten dus meer mensen in de gevangenis dan de capaciteit die er is. Dit heeft ook deels te maken met de ongeveer 7000 Koerden die ervan beschuldigd worden dat ze een parelelle overheid proberen op te zetten, genaamd KCK.

Bazilarida kalkmis medeniyetten bahsetmeye calisiyor. Bu tur seyleri lanetleyemdikten sonra, medeniyetten bahsetme hakkin yoktur bence. Nietzsche'ye de katiliyorum ayrica. Nationalisme, zoals wij die kennen in Turkije en het westen, is het verheerlijken van het eigen volk. Dat is ook precies wat zeer veel forumleden hier doen.

Wie heeft de media in de handen in Turkije?? Wie laat er 34 "onschuldige" die "iligaal brandstof" VIA SLUIPROUTES VAN PKK (!) SMOKKELEN bombarderen? WIE PROBEERT DAT GOED TE PRATEN??? Jullie horen alleen wat je WILT horen. Vriend wij zijn trost, ja! Senin gibi ulkemizi kotulemiyoruz! Je hebt het in je eerste 3 alinea's over verschillende onderwerpen waarna je in je 4e alinea pas over het onderwerp hebt.. Ik heb het gevoel dat je ergens mee zit. Ik heb het gevoel dat je denkt dat je het beter kan dan de mensen die daar al zitten..

Als ik alles zo lees wat jij hier allemaal post (je maatje nietzsche ook) zijn jullie anti Turken. Laat 1 post van jullie zien met een goed woordje over Turkije.

Ongeldig youtube adres ( http://www.youtube.com/watch?v=R93xKPuBLKA& )

Laatst aangepast door: beeetjegekk om 23-02-2012 15:00

23-02-2012 15:03 Quote dit bericht
VIP ManNietzsche(20)
Vip
Deze gebruiker is online Online
beeetjegekk schreef:

Nietzsche schreef:

Artezzzz schreef:

Butun Ulkeler TURKIYE den korkiyor sizin dediklerinize bakin..

Turkiyeden kim, neden korksun?

Turkiye hangi alanda bir numara?

Turkiye yi bukadar buyuk gosterip kendinizi kandirmayin.

Turkiyeden korkanlar Turkiyeden korkmasalardi biz simde superguctuk! Turkiyeden korkanlar sagcilik ile solculukla kardesligimizi bolduler! Turkiyeden korkanlar basimiza pkk'yi acti. Butun bunlari bilmiyorsan otur bastan basla..

Hilarisch..

Turkiyenin basina PKK yi acan Turkiye den baskasi degildir. Allah askina bana soylermisiniz:

Wat heeft Turkije tot nu toe uitgevonden?
Wat heeft Turkije tot nu toe zelf geproduceerd wat van belang is om een wereldmacht te worden?
Welke land moet bang zijn van Turkije?
Economie diyorsunuz. Turkse economie gaat niet zo goed als veel Turken beweren.

Vertel mij 1 Turkse filosoof/wetenschapper/uitvinder oid die met iets nuttigs is gekomen tot nu toe.

Ben ne desm bos, siz hayal dunyasinda yasamaya devam edin.

Turkiyeden korkuyorlarmis

23-02-2012 15:08 Quote dit bericht
VIP ManNietzsche(20)
Vip
beeetjegekk schreef:

Jjjack070 schreef:

Werkelijk hilarisch, hoe naief sommige mensen zijn. Sommigen zijn zo trots en zo dom nationalistisch, dat ook al worden er 34 onterecht vermoord (Uludere) (door het Turkse leger die onder bevel staat van de Turkse overheid) dan nog proberen ze het goed te praten. Ze denken er nooit aan om even hun medeleven te uitten voor de nabestaanden. Integendeel werd er geprobeerd deze mensen in een kwaad daglicht te zetten om hen eigen daden te romantiseren.

Hetzelfde gebeuren zien we hier op deze forum ook. In plaats van te zeggen dat Turkije zich op economisch vlak wel heeft kunnen verbeteren maar dat het achterblijft wat betreft mensenrechten, proberen ze ook dit goed te praten. Eentje beschuldigt de Europese hof voor mensenrechten zelfs dat ze tegen vrijheid van meningsuiting zijn, althans dat wordt er genuanceerd in mijn bevinding. Zo dom nationalistisch dus.

Een andere roept al gauw, dat landen bang zijn voor Turkije. Wat is de relevantie van dit met het artikel? Voor mij een beetje onduidelijk. Maar wederom, geen enkel interesse dat Turkije is veroordeeld voor het schenden van mensenrechten. Maar om even in jouw taal te praten. Wat is er zo stoer aan dat landen bang zijn van andere landen. In mijn ogen schaadt dat onze samenleving op deze wereld. Stoer doen is meer voor onzekere jongens. Die voelen zich daar goed bij. Voor wereldleiders en landen zou dat geen optie moeten zijn. Is dat het wel, dan zijn er grote problemen in het vooruitzicht.

Om even terug te komen op de veroordeling. In Turkije zijn er de afgelopen jaren meer dan honderd journalisten in de gevangenis gekomen. Turkije staat wat persvrijheid betreft ook op de 147 plaats van de 174 landen, geloof ik. Zelfs landen als Iran hebben volgens mij een betere rangschikking dan Turkije, wat betreft persvrijheid. De Turkse gevangenissen zitten momenteel overvol en er zitten dus meer mensen in de gevangenis dan de capaciteit die er is. Dit heeft ook deels te maken met de ongeveer 7000 Koerden die ervan beschuldigd worden dat ze een parelelle overheid proberen op te zetten, genaamd KCK.

Bazilarida kalkmis medeniyetten bahsetmeye calisiyor. Bu tur seyleri lanetleyemdikten sonra, medeniyetten bahsetme hakkin yoktur bence. Nietzsche'ye de katiliyorum ayrica. Nationalisme, zoals wij die kennen in Turkije en het westen, is het verheerlijken van het eigen volk. Dat is ook precies wat zeer veel forumleden hier doen.

Wie heeft de media in de handen in Turkije?? Wie laat er 34 "onschuldige" die "iligaal brandstof" VIA SLUIPROUTES VAN PKK (!) SMOKKELEN bombarderen? WIE PROBEERT DAT GOED TE PRATEN??? Jullie horen alleen wat je WILT horen. Vriend wij zijn trost, ja! Senin gibi ulkemizi kotulemiyoruz! Je hebt het in je eerste 3 alinea's over verschillende onderwerpen waarna je in je 4e alinea pas over het onderwerp hebt.. Ik heb het gevoel dat je ergens mee zit. Ik heb het gevoel dat je denkt dat je het beter kan dan de mensen die daar al zitten..

Als ik alles zo lees wat jij hier allemaal post (je maatje nietzsche ook) zijn jullie anti Turken. Laat 1 post van jullie zien met een goed woordje over Turkije.

Ongeldig youtube adres ( http://www.youtube.com/watch?v=R93xKPuBLKA& )

Je noemt mij en Jack anti-Turken. Als je logisch gaat nadenken(Wat voor vele nationalistische Turken moeilijk genoeg is) dan zijn wij juist pro-Turks en jullie anti-Turks.

Ik zal het in kindertaal proberen uit te leggen:

Wij zijn kritisch over Turkije
Kritiek= fouten waarnemen
fouten waarnemen= verbeteren
verbeteren= sterker worden

Lovend over Turkije= geen kritiek
geen kritiek= fouten verbergen
fouten verbergen= geen verbetering
geen verbetering= zwak blijven.

Wie is hier dan anti-Turks? Turkiye bugune kadar hatalarini gizledigi icin, hatalariyla yuzlesmedigi icin bu durumlarda.

23-02-2012 15:18 Quote dit bericht
ManTturkK(50)
Lid
Ik zou eerst kijken naar hoe ver Europa zelf is met mensenrechten...

23-02-2012 16:26 Quote dit bericht
ManIslamLife(50)
Lid
Jjjack070 en Nietschze, ik geef ze heel vaak gelijk als het over kritiek op Turkije gaat. Turkije is TE nationalistisch en hersenspoeld het volk waardoor er geen ruimte meer is voor kritiek of om in te zien hoeveel corruptie er heerst. Deze nationalistische hersenspoeling zorgt ervoor dat veel Turken hypocriet zijn geworden. Dit zie je bijvoorbeeld aan hun liefde voor het Ottomaanse Rijk en Ataturk tegelijk. Waarom? Omdat dit feitelijk gezien twee tegenpolen zijn, de een is een Rijk gefundeerd op de Islam en gelijkheid tussen alle Moslims waarbij het Turkije van Ataturk een seculier bolwerk is wat zo nationalistisch is dat het zelfs oproept tot haat tegen andere volkeren (die ook Moslim zijn) zoals Arabieren en Koerden bijvoorbeeld. Ik zie sommige mensen zelfs Turk-Islam zeggen op facebook. Subhan'Allah Turk-Islam, is dat een ander geloof ofzo aangezien de Profeet (sallalahu alayhi wa sallam) is gekomen voor ALLE volkeren.

Alleen heb ik 1 opmerking.

We moeten niet alles gaan spiegelen aan de regels van EU of de zogenaamde mensenrechten die zijn opgezet door de ongelovige naties. Dit is geen maatstaaf om dingen te meten, de EU en het westen zijn even hypocriet (of zelfs niet hypocrieter) dan deze nationalistische Turken. We moeten kijken naar de wetten van Allah.
Laatst aangepast door: IslamLife om 23-02-2012 16:44

23-02-2012 17:34 Quote dit bericht
ManJjjack070(20)
Lid
Om maar even te reageren op beetjegek. Inhoudelijk klopt er niets van je verhaal. Puur gebasseerd op speculaties en improvisaties, weinig feiten. Ik zou ze nu wel allemaal een voor een onderuit kunnen halen, maar ik moet nu weg. Misschien dat ik het vanavond nog wel doe.

Turkiye'de muhalefet yapildigi zaman, sanki dusmanlik yapmaya zorunlusun diye bir anlayis var. Beni resmen dusman olarak goruyor. Yapacak birsey yok, bu zihniyet ayristirir. Birlestirmez.

23-02-2012 22:48 Quote dit bericht
ManEmrhn(23)
Lid
Nietzsche schreef:

beeetjegekk schreef:

Nietzsche schreef:

Artezzzz schreef:

Butun Ulkeler TURKIYE den korkiyor sizin dediklerinize bakin..

Turkiyeden kim, neden korksun?

Turkiye hangi alanda bir numara?

Turkiye yi bukadar buyuk gosterip kendinizi kandirmayin.

Turkiyeden korkanlar Turkiyeden korkmasalardi biz simde superguctuk! Turkiyeden korkanlar sagcilik ile solculukla kardesligimizi bolduler! Turkiyeden korkanlar basimiza pkk'yi acti. Butun bunlari bilmiyorsan otur bastan basla..

Hilarisch..

Turkiyenin basina PKK yi acan Turkiye den baskasi degildir. Allah askina bana soylermisiniz:

Wat heeft Turkije tot nu toe uitgevonden?
Wat heeft Turkije tot nu toe zelf geproduceerd wat van belang is om een wereldmacht te worden?
Welke land moet bang zijn van Turkije?
Economie diyorsunuz. Turkse economie gaat niet zo goed als veel Turken beweren.

Vertel mij 1 Turkse filosoof/wetenschapper/uitvinder oid die met iets nuttigs is gekomen tot nu toe.

Ben ne desm bos, siz hayal dunyasinda yasamaya devam edin.

Turkiyeden korkuyorlarmis

Türkiye PKKyi basina açmis diyorsun, waar baseer je dit op trouwens?

Bakalim Türkiye bügüne kadar kendi basina ne üretmis:

Dünyanin Insansiz Haba Araci üreten 3. ülkesi
Kendi savas geminisi üreten
Kendi savunma uydusunu yapan
Kendi silahini üreten
Kendi milli helikopterini üreten
Kendi tankini üreten, ayrica bu yukaridaki saydiklarim en son teknoloji ile kurulmus, tamamen Turk muhendisleri tarafindan dizayn edilmis ve yapilmistir. Heleki IHA suanki Predator ve Herondan daha üstün teknolojiye sahip.
Yani 90%i yerli sanayin katilimiyla saglanmis, yurtdisindan hazir savunma urenleri ithalati 10%'a kadar inmistir.
Guney Kore, Hollanda, Pakistan, Suudi Arabistan, BAE savunma sanayi ihracati baslatilmis, küresel güç olmak için bunlarin hepsi yetiyor, tabi bunlar verdigim sadece bir kaç örnek oda savunma dalinda.

Ekonomiye geçelim
Geçen yil yüzde 11 büyüyen hangi Avrupadan ülke bunu basarmis acaba?
Suan tek rakamli enflasyon olan yani yaklasik 5 kat azaltilan (8 yilda) bir ülke varmi dünyada? hiç duymadim.
Dunyanin 16. buyuk ekonomisine sahip olan, 2023 de 10. büyük ekonomisine hedefleyen Türkiye.
8 yilda kisi basi milli geliri 3 kat artan.
En ik kan maar nog door gaan..
Yani senin dedigin gibi degil, Türkiye gözüktügü ve anlatildigi gibi büyükdür ve büyüyor.

[Reageer]

Pagina gegenereerd in: 0.12 sec. op server 2